U bevindt zich op de site van het Meldpunt bodemkwaliteit. Op deze pagina kunt u
inloggen en direct toepassingen van grond, baggerspecie en bouwstoffen melden. U
kunt ook een werk van meer dan 50 m³ schone grond aanmelden en monitoringsgegevens
voor IBC-bouwstoffen registreren.
Als u grond, bagger of bouwstoffen wilt toepassen, neemt u dan contact op met uw
bevoegd gezag. Medewerkers van het bevoegd gezag kunnen u informeren over de eisen
die gelden op de specifieke locatie waar u grond, baggerspecie of bouwstoffen wilt
toepassen. Daarnaast informeert het bevoegd gezag u over eventuele andere wettelijke
vereisten die een rol spelen bij de toepassing van grond, baggerspecie en bouwstoffen
(denk bijvoorbeeld aan flora- en faunawetgeving). De contactgegevens van uw bevoegd
gezag vindt u in het
telefoonboek.
Indien u vragen heeft over het meldsysteem kunt u contact opnemen met de meldkamer
van het Meldpunt bodemkwaliteit, telefoon 088 - 797 71 02 (Elke werkdag ‘s ochtends
van 9.00 tot 12.00 uur en ‘s middags van 13.00 tot 16.30).
Als u algemene inhoudelijke vragen heeft over het Besluit bodemkwaliteit kunt u
contact opnemen met de helpdesk van Bodem+, elke werkdag van 9.00 tot 12.00 uur,
telefoon 088 - 797 71 02.
Als u wilt doorgeven dat een toepassing niet wordt gemeld en/of niet correct wordt
uitgevoerd, dan kunt u dat doen via het toezichtloket van de
Inspectie Leefomgeving en Transport.
Voor vragen met betrekking tot eigen werken van Rijkswaterstaat kunt u terecht bij het Meld- en Informatiecentrum van de Inspectie
Leefomgeving en Transport, telefoonnummer 088 – 489 00 00.
Voor nadere informatie verwijzen wij u naar de volgende downloads en links: